+ Add Question

Convert Premium accounts into business account

Hi, we have two Premium accounts in our company. Now that you created the business accout option, we want to use that one.

Can we convert our two accounts into a business account? We already payed for full year and also dont like to use all tasks in the premium accounts.

Any guideline for that?

All responses

Peter  premium
Replied on Jun 06, 2014 - 07:43 UTC

same requirements here, is there a solution?

Clyde Romo  staff
Replied on Jun 06, 2014 - 07:47 UTC

Hi Michael,

The minimum number account needed to qualify for the Todoist Business account is 5 users. Regarding converting premium accounts, we're working on a way to allow existing premium users to be reimbursed with their remaining premium time.

As for not using all tasks in the premium account, you can archive those tasks as converting premium to business will not have an effect on your existing projects and tasks.

Regards,

Clyde

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 06/09/14: THERE ARE NO MINIMUM USERS REQUIRED TO SIGN UP FOR TODOIST BUSINESS. THIS WAS INITIALLY PLANNED BUT WAS NEVER IMPLEMENTED. SORRY FOR THE CONFUSION. - CLYDE

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 06, 2014 - 07:51 UTC

Hi, thats not right.
I just invited my colleague to the business account and when he accepted, all his lables and tasks were gone.
After kicking him out of the business again, they were back.

How can I get him into the business without him loosing all tasks/labels?

Cheers
Michael

Clyde Romo  staff
Replied on Jun 06, 2014 - 08:00 UTC

Hi Michael,

I'll report this back to our developers and get back to you with an update. Sorry for the inconvenience.

Regards,

Clyde

Clyde Romo  staff
Replied on Jun 06, 2014 - 12:01 UTC

Hi Michael,

Can you please confirm that when you invite "email1" in the business account, the tasks and labels disappear but when you kick him out (the same email address), he sees his tasks and label again? That shouldn't be the case. Please try again and let me know if you're still getting the same behaviour.

Regards,

Clyde

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 06, 2014 - 12:41 UTC

Hi. here is the scenario:

I have user 1 and user 2 as premium users.

With user 1 I created the business account. - all tasks and labels are kept.

I invited user 2 with his premium address into business account. - he lost all labels and tasks.

I deleted user 2 from business account - all labels and tasks are back.

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 06, 2014 - 12:46 UTC

Hi, I tried whole thing again and now it worked. Thx

Clyde Romo  staff
Replied on Jun 09, 2014 - 10:30 UTC

Hi Michael,

I have updated this post to reflect that there's no minimum required users for Todoist Business. It was planned but never implemented. Sorry for the confusion.

Regards,

Clyde

LM
Lauren Morgan
Replied on Jun 11, 2014 - 03:49 UTC

Has the reimbursement been sorted? I've had a single premium account for a few months but looking at bringing my team of 3 people on board with business

Clyde Romo  staff
Replied on Jun 11, 2014 - 06:14 UTC

Hi Lauren,

No, we're still working on fixing it. We're hoping to have it ready soon. We'll give you an update once it's available. Sorry for the inconvenience.

Regards,

Clyde

RN
Ryan Nicholas
Replied on Jun 11, 2014 - 09:16 UTC

Is it still worth signing up for business now? Can we have you're guarantee there'll be a reimbursement?

Clyde Romo  staff
Replied on Jun 11, 2014 - 09:36 UTC

Hi Ryan,

Yes, you should sign up for business and yes, we will reimburse with your remaining time. You can use this link (and others) as proof that was promised at one point.

Also, we offer a 14-day free trial. You can sign-up for that for the meantime while waiting for the fix to be available.

Regards,

Clyde

D
D
Replied on Jun 20, 2014 - 15:08 UTC

If we just purchase the business version, can we just have our premium accounts refunded? Or can we just get the refund and reapply it towards the business. We just signed up a few days ago.

Thanks

Mathias  premium
Replied on Jun 20, 2014 - 19:47 UTC

Just went from premium to business. Where do I send my premium purchase receipt to get the time added to business. Thanks

David Trey  staff
Replied on Jun 20, 2014 - 20:05 UTC

Hello,

We are currently implementing a system that will help moving from Premium to Business. It will be available very soon (matter of days) and allow us to credit your Business accounts with the values of unused Premium time.

So, for example, if you've been on Premium for half a year and move to Business, half of the Premium price ($14.50) will become a "pre-pay" value for your next Biz invoice which will be lowered by this amount.

We're sorry for this inconvenience so far, once that's in place, the transition will be seamless and you'll never lose any Premium time you've paid for. Thank you for your patience.


Best regards,
David

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 23, 2014 - 13:09 UTC

Hi, now u wanna charge me for full price of business, even that we converted two payed premium accounts into the business account. Can u fix that?

David Trey  staff
Replied on Jun 23, 2014 - 13:37 UTC

Michael,

We have implemented this system now and also ran it globally for all affected accounts. This is a fragment from the generated log (data partially hidden as it's a public thread)

Account 1970: "Spexxxxxxxx"
--- Starting balance €0.00
- hanz.gxxxxxxxxxxx: refunded €16.01 for 0.762 yrs x €21.00 (end date was 2015-03-11):
- michael.wxxxxxxxxxxxx: refunded €19.33 for 0.92 yrs x €21.00 (end date was 2015-05-08):
- veronika.fxxxxxxxxxxxxx: skip
--- Ending balance €35.34

If that's not correct please clarify exactly what amounts were you charged and when for how many accounts.


Best regards,
David

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 23, 2014 - 14:18 UTC

This is correct.
But in my business account invoice info it still says the full price (63 € / 3 users) for the last invoice. So the change did not affect the already generated invoices.

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 23, 2014 - 14:19 UTC

invoice 1694

David Trey  staff
Replied on Jun 23, 2014 - 15:13 UTC

Michael,

That's correct. The document that already was generated will stay as it is. As long as the current and future pricing is correct, you'll get the next invoiced for the correct prices.


Best regards,
David

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 23, 2014 - 15:54 UTC

Hallo David,

to sum it up:

1. We paid for two Premium accounts (Hanz, Michael).
2. Then we changed both accounts into a business account.
3. We added a 3rd Person into the account (Veronika)
4. We got an invoice for 3 Business accounts (63€ in total)

So where is your reimbursement ????

Cheers
Michael




David Trey  staff
Replied on Jun 23, 2014 - 16:00 UTC

Michael,

Please tell me - what amount do you see in the "Upcoming invoice section"? If should be lowered be the amount of your original Premium payments so for the next year, you'd pay:

63€ MINUS the value of the remaining Premium time of Hanz MINUS the value of the remaining Premium time of Michael.

Note - the value was calculated recently do this will not be the remaining time at the time the invoice will come up next year, but the remaining time counting from yesterday (or today).


Best regards,
David

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 23, 2014 - 16:18 UTC

Hallo David,

first of all, when we talked about a reimbursement of the Premium-Accounts, my understanding was, that I change my Premium accounts to business accounts and get an invoice of

3 business accounts minus 2 business accounts (partly).

So: 63 € minus 16,01 minus 19,33 = 27,66 €

What u explain now is:

I payed for two Premium accounts.
And now I have to pay full price for additional 3 business accounts.
And I get my reimbursement for the first two Premiums on the next Business account invoice in June 2015 ? (of course only when I decide to keep Todoist until 2016).

And to answer your question.
No. Also the next invoice (for June 2015) contains a reimbursement. It contains the full 63 € for 3 accounts.

Please feel free to contact me via email.




David Trey  staff
Replied on Jun 23, 2014 - 16:30 UTC

Michael,

In the past, we didn't have this system in place, we've just added it very recently so if you were charged for the 3 accounts already, then we can credit this towards the next invoice.

Thank you for confirming that this doesn't seemed to happen either, I'll pass it to our developers now.


Best regards,
David

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 23, 2014 - 16:38 UTC

Hallo David,

as u are talking to the developers anyway, you might wanna change the current invoice (to 27,66), cause it couldnt be payed anyway, cause I didnt add my credit details yet.

That would solve this case for all of us.

Cheers
Michael

Michael Wolf  premium
Replied on Jun 26, 2014 - 10:19 UTC

Hi, any feedback from the developers? Still same state in my account.
Cheers
Michael

Michael Wolf  premium
Replied on Jul 01, 2014 - 14:30 UTC

Hi,
any feedback yet? When is this going to be fixed?
Cheers
Michael

Brendon Wadey  staff
Replied on Jul 01, 2014 - 16:34 UTC

Michael,

Very sorry for the delay, its taking a bit longer than we thought to resolve all the bugs from release. It shouldn't be much longer.

Regards,
Brendon.

Michael Wolf  premium
Replied on Jul 11, 2014 - 07:06 UTC

Hallo guys,

now I see a balance update in the bottom of my account, but u did not reduce the invoice amount.
Any news? Updates?

Cheers
Michael

David Trey  staff
Replied on Jul 11, 2014 - 11:33 UTC

Michael,

The options to manage this better have now been added for us, I've tried to reset the invoicing now, but it didn't work:

"The invoice #1694 is paid. Cannot reset"

I've checked the order reference ID and it seems that you have completed a payment for 27.66 Euro on 11 July 2014. That said, the only option we have now is to refund this payment if you'd like and then you could get a new invoice for the full amount for 2 accounts.


Best regards,
David

Michael Wolf  premium
Replied on Jul 14, 2014 - 08:46 UTC

Hi David,

I was just annoyed by the repeating message, that I did not pay my invoice and the fact, that there was no progress.
Please reimburse the amount on the next invoice.
thx

David Trey  staff
Replied on Jul 15, 2014 - 11:33 UTC

Michael,

OK, that will happen automatically, anytime you pay too much or pay for an account that will be removed, the value will be credited towards your account's balance and these credits always have a priority over CC payments so the next invoice will cause a smaller charge :-)


Best regards,
David

Kaysa
Replied on Oct 28, 2014 - 13:44 UTC

If i buy one premium account, how many users are able to use it ?

Brendon Wadey  staff
Replied on Oct 28, 2014 - 13:45 UTC

Hi,

Each person needs to be upgraded, one Premium is for one person.


Regards,
Brendon